Apareceu
por Compostela arredor de 1979
anunciando, nas paredes brunidas dos edificios da parte nova, con medida
caligrafía, “un jinete que vendrá de la tercera galaxia montado en un carro de
fuego y envuelto en una inmensa llama que lo devorará todo y entonces será
cuando recobre mis tres poderes, que son los más grandes y absolutos que se
conocieron desde la creación del Universo”. O críptico e apocalíptico profeta
anunciaba a fin do fulgor, a derrota da xeración universitaria formada no
antifranquismo dende finais dos sesenta, e o triunfo dos poderes “más grandes y
absolutos” que realizaban con éxito a transformación da ditadura, a través
dunha “modélica” transición, sen que as súas elites perdesen nin chisco de
poder económico, social e político. Anunciaba o desencanto dos oitenta.
Era
Franco del Carro, ou Joe Franco, coa súa estética de vagabundo, o cabelo
embastecido, vestido de negro, nin esfarrapado, nin sucio en exceso... inzando
paredes de inconexas mensaxes que anunciaban novas formas de intervención
artística e poética, dende Oroza ao graffiti. Tal como chegou desapareceu.
Franco del carro en plena acción expresiva |
Agora
Emilio Araúxo edita algúns dos seus textos rescatados do fondo dos delirios,
enmarcados nunhas contornas que debuxan
breves ensaios de Manuel Rivas, Antón Seoane, Rafael Araújo e Suso de
Toro e completados cun arquivo de imaxes de Kukas, Fernando Bellas e Manolo
Blanco.
Daquela “intransferible cidade de Conxo” próxima á
“gran capital do Saber e de Deus”, en palabras de Antón Seoane, chegábannos os
exclaustrados do mosteiro- cárcere das mentes que os que habitabamos no espazo
da revolta (que rememoran Rafael Araújo e Suso de Toro) identificabamos de
seguida coa “nosa causa”, culpando o réxime do seu sufrimento. Sen dúbida
en moitos casos non nos equivocabamos, como no de Maruxa e Coralia, As Marías.
Complétase
o volume cun traballo introdutorio de Antón Lopo que rememora algúns daqueles
exclaustrados que deambularon as rúas compostelás xunto á veciñanza e a unha
poboación universitaria que a desbordaba: “O Caudillo” que habitara a cidade de Conxo e
enrabiábase moitísimo se alguén lle falaba mal de Franco (do auténtico, e non do do carro) ou da súa
esposa a quen bendicía con entusiasmo; Monchiño comecuernos rousaba
descentellado polas esquinas da parte vella co seu retrouso inesgotábel “cabrón-comete-los-cuernos-cabrón”;
o Bretón facendo música na entrada da
rúa do Franco co seu bastón rañando a porta mentres cantaba composicións da súa
vida, no tempo que lle deixaba libre a súa actividade á fronte do primeiro, e
supoño que único, sindicato de pacientes mentais.
O libro céntrase no fugaz Franco del Carro.
Nome que interpretabamos como unha referencia ao ditador e agora sabemos,
segundo a información fornecida, estou por asegurar que certeira, por Kukas a
Antón Lopo, que estaba en relación coas tapas dos sumidoiros fabricadas por
Fundiciones Franco.
Insolúbel.
Franco del Carro
Edición
de Emilio Araúxo
Introdución
de Antón Lopo
Manuel
Rivas/ Antón Seoane/ Rafael Araújo/
Suso
de Toro/Kukas/ Fernando Bellas/ Manolo Blanco
Chan
da Pólvora (2016) P.107
Venres 10 de novembro de 2017
Publicado en Tempos Novos nº 246
Ningún comentario:
Publicar un comentario