mércores, agosto 16, 2017

A máscara de ferro e a Torre do Príncipe I

Onte comentabamos a elevación da estupidez protocolaria ao grao sumo, aínda que el se considerase brillante como o sol, realizada por Luís XIV na súa corte de Versalles.

Quizais como castigo á  súa grandeza egocéntrica e á  súa lonxevidade, difundiuse, inspirado dende círculos da nobreza e acollido con fervor entre os súbditos, o mito do Home da Máscara de Ferro, prisioneiro no cárcere da Bastilla. Dicíase que o encarcerado era o irmán xemelgo do rei, uns minutos máis vello e ao que por iso lle correspondería o trono. O gran Luís sería un usurpador. Aínda máis, había quen afirmaba que o prisioneiro era o verdadeiro rei, xa que Luís XIV era un bastardo froito dos pecaminosos amores entre a raíña Ana María de Austria e Mazzarino. Como di Tabori: “No tempo de Luís XII, o adultério tornou-se, em França, um passatempo; no de Luís XIV passou a regra; e na época da Regência transformou-se mesmo em dever”.

A raíña, irmá do rei pasmón español do que falamos onte, participara nun complot para asasinar o  seu home, Luís XIII, así como en labores de espionaxe a prol da monarquía hispana, a familia sempre é a familia, coa que estaban en guerra. Chegouse a falar de repudio e de divorcio. Mais Luís XIII foi amansando as augas premido pola súa debilidade internacional. Tras  23 anos agardando Dieu donné ao soleado Luís. A verdade é que ben lle acaía algún conto ou lenda.

Sería pois aquel herdeiro destronado, bastardo ou non, o que se ocultaba, forzado, baixo a máscara de ferro para que ninguén puidese recoñecer no seu rostro as borbónicas faccións. Hoxe sábese, con non moita seguridade, que o preso era un conde italiano, embaixador do duque de Mantua, a quen o rei sol desprezando todas as regras mandara prender. Seica tamén a máscara non era de ferro, nin permanente,  senón de seda e que lla poñían para estirar as pernas fóra da cela.

En calquera caso o relato da máscara de ferro é obra de Voltaire  n’O século de Luís XIV e sobre todo de Alexandre Dumas (pai) n’O vizconde de Bragelonne (Le vicomte de Bragelonne)  última parte da triloxía dos mosqueteiros.

Mais non precisamos ir á Francia do rei sol, de Versalles e da Bastilla. En Baiona temos un relato semellante, tamén perdido entre as brumas do tempo, na Torre do Príncipe. Por que Torre? Que príncipe?.

Seica alí estivo encerrado, co rostro cuberto por unha máscara de ferro, o herdeiro dunha dinastía. Nada sabemos, con certeza, do ilustre preso.

Martes, 15 de agosto de 2017






Ningún comentario:

Publicar un comentario