Onte
tocaba cea mensual na táboa redonda. Non hai orde día, polo que a conversa pode
derivar polos recunchos máis insospeitados, mesmo discrepantes, non exentos, ás
veces, dunha certa tensión que se detén cando se ergue a copa de tinto de Navarra
con que se regan os copiosos manxares.
Nesta
ocasión a cousa encerellouse pola palabra pezoña e a conversa tomou camiño
entre diversos “males”, de aire, de ollo, de defunto e rematou nun ambiente de
certo esoterismo chamánico.
Eu
contei o que lle acontecera a meu pai; seica ficara a durmir a sesta nunha
carballeira e ao espertar tiña unha pezoña na cara que non se lle ía; foi, ou
levárono, á “bruxa”, nome impropio, de
Goiás e co canto dunha navalla de afeitar arremedou unha cruz sobre a pezoña, remoeu
unhas ladaíñas, botoulle unha pomada,
mandouno volver unha ou dúas veces e o mal desapareceu. Outro dos contertulios
contou o que a el lle pasara; nunha man apareceulle unha especie de eccema que
aos poucos foise estendendo por todo o corpo, non era quen de curalo;
dixéronlle que era un “aire” e que tiñan que cortarllo; foi á “cortadora de Peitieiros”, cunha tella fíxolle
unhas cruces, murmurou uns rezos, queimou unhas herbas sobre a tella e fíxoo
pasar sete veces por riba dela; deulle dous saquetiños de herbas e que repetise
o paseo, espido, na casa cada certo tempo. O “aire” foise.
Un
terceiro confrade falounos da pedra da pezoña, da que fixo uso un seu amigo por
mor dunhas púas de palmeira que se lle espetaran no medio do brazo; non había
xeito de quitalas e producíanlle dor e un mal aspecto. Foi ao menciñeiro
púxolle a pedra, deixoulla levar para casa por mor dos horarios de traballo, non
sen resistencia, e o mal foise.
Estando
en Gondomar non podían faltar varios casos de repentinas desaparición das
espullas por intervención, evidente ou con sospeita, de San Bieito. A cousa foi
derivando por parálises curadas no Corpiño ou músculos arranxados por Pichón e
outros amañadores menos populares ata chegar aos de hoxe; citáronse varios.
Un
cuarto comensal quitounos a fe nos compoñedores. Seica nunha ocasión facendo
deporte mancouse no dedo gordo dunha man; a dor non desaparecía. Indicáronlle un
que tiña un bar; andoulle no dedo, tira para riba, dálle para abaixo, para un
lado, para outro... ala, xa está. Ao día seguinte tiña o dedo inflamado e rubio
coma un tomate e a dor non só non remitira senón que fora en aumento. Foi ao
hospital, fixéronlle unha radiografía e dixéronlle que tiña unha fractura moi
rara, porque o punto de fractura estaba moi separado e tiñan que poñerlle un
cravo xa que se non non ía soldar. Calou. Metéronlle o ferro e que o conserve
dentro do polgar por moito tempo. Quedounos o alivio de que o compostor aquel
non era do país.
Iamos
rematando achegándonos a ciencia. Outro dos comensais forneceu información a
respecto do célebre, para os integrantes da táboa redonda absolutamente
descoñecido pero non para o choio este de google que deseguida nos contou as súas
andanzas, doutor
Fernando Asuero (1887-1942). Segundo o noso amigo tivo consulta aberta en
temporadiña en Gondomar.
Coñecido
como o “doutor milagres”, foi un polémico innovador da medicina coa súa técnica,
a “asueroterapia”, baseada en excitar cuns estiletes rematados en roseta
diversos nervios nasais, fundamentalmente o trixémino, pero tamén outros, como
o simpático.
Tiña
como lema “En combatir el dolor cifraré todo mi honor” e curaba de todo: parálise,
epilepsia, xordeira, cegueira, úlceras... Cunha elevada formación académica
chegou a ser enormemente popular. Foi descualificado por autoridades como Marañón
ou Ramón y Cajal, pero moitos médicos seguiron as súas técnicas moi relacionadas
co poder mental, o ocultismo e o esoterismo.
Supoño
que se achegaría a Gondomar nunha xira sandadora nos seus tempos de estrela.
Estaría ben saber algo máis da súa estancia entre nós.
Venres,
4 de agosto de 2017
Prefiro o método de pasear en pelotas, para sandar o mal. Así que haberá que facer unha manifestación para que a Pontón e o Villares, curen o mal do nacionalismo cuns paseiños en pelotas. Inda que ben pensado, non vai valer para nada por que nos anos 70, xa se experimentou na praia de Baroña coa tetiñas-free, das que eran prelados o doctor Cancio e o pepeiro Pedro Arias, e mirade como está Galiza.
ResponderEliminarEu nas preferencias de método non me meto. Ora na necesidade do que dis si. Unha aperta Andrés. Mirarei de conseguir o teu libro. Publicouno a deputación nón?
ResponderEliminarRegalei os 25 que me deron na Deputación. Distribuie TORRES LIBROS DA cORUÑA. sAÚDE
EliminarGrazas Andrés. Unha aperta
Eliminar