mércores, agosto 09, 2017

Volver ao cine

Dunkerque de Cristopher Nolan (2017)
Era un domingo de medio inverno. Para xantar tocou de primeiro empanada de carne. Saíu ben quentiña do forno da cociña de ferro, aínda borboriñaba o aceite cando pillei a primeira esquina co rebordo do pan tostadiño e a estralar entre os dentes, a cebola branda desfacíase na lingua, a carne da carnicería do Puga derretíase inundando as papilas de pracer. A ración repetiuse. Mamá, non quero máis que teño que ir ao cine.

Sesión das catro. Inmensidade de area, aínda máis grande que Samil. Era, suponse, o deserto de Arabia. Peter O'Toole, vestidos de branco lamacento, portaba unha daga ensanguentada, o rostro virado de tolo.. Aquela empanada será para min a madalena de Proust e sempre rexorde cando vexo cine-espectáculo do de verdade, do  grande, do de imaxe, actores, banda sonora e poucas verbas.

Onte non comera empanada, pero o seu sabor rexurdiu dende o fondo da memoria gástrica, e con ela o Lawrence de Arabia de David Lean mentres me agarraba á cadeira ergonómica das salas actuais para resistir a tensión por terra, mar e aire do Dunkerque de Cristopher Nolan. Ambas excesivas na súa anglofilia.

Nesta de estrea mesmo con malestar francés, ata en Le Monde, pola desaparición fílmica dos seus soldados e tamén polo remate heroico dun choroso Kenneth Branagh que afirma que fica no espigón para rescatar os franceses.  Ao encabuxamento gavacho responde alguén no The Times lembrándolle que os franceses terán que facer a súa película se queren que se recorde a súa historia. As cousas son así, a historia escríbena os que vencen e teñen cartos para rodar películas, pero estes, os vencedores, como nos lembra Susana Sánchez Arins no seu Seique (Através, 2015), poden non querer escribila, ou ocultar aquilo que non é do seu agrado ou do seu interese; a historia dos vencedores non sempre é gloriosa. Dos boches só se mostran as fuselaxes dos Stukas, uns poucos cascos na sombra e o ruído dos seus disparos.

Volve o cinema de masas e extras, de gran pantalla, de gran fotografía (Hoyte van Hoytema), de música aquelada á  tensión dramática (Hans Zimmer), de grande orzamento, de inmensos espazos aéreos, mariños e de praia (máis grande que Samil), de grandes teatros de traxedias, de heroes do común, de valorosos civís e gloriosos pobos en pé.

Alarde técnico hai en boas doses no filme de Nolan. Mais tamén xogo espazo-temporal, suspense, loita pola supervivencia, anguria ante o baleiro, epopea... Cine puro.

Martes, 8 de agosto de 2017

  

Ningún comentario:

Publicar un comentario