mércores, xullo 05, 2017

Guiris populares

Fálase, dende hai uns anos, dos problemas que xera o turismo masivo para as xentes que viven nas cidades viradas en centros de peregrinación laica. Quizais o máis coñecido sexa o caso de Barcelona, onde as reiteradas protestas veciñais  alertan sobre o despoboamento dos barrios turísticos abandonados ao invasor que descabalga de avións ou de turísticos transatlánticos  cargados cos aparellos de retratar e os móbiles en permanente posición de cámara para chiscarlles milleiros, millóns, de ocasións e tirar a mesma cantidade de imaxes, que ninguén vai ver.

Aquela acordanza, con apuntamentos de novidade, hai moitos anos na nosa particular Compostela universitaria, de medio cento de nipóns cargados con outro medio cento de Nikon, co permanente sorriso nos beizos, seguindo unha moza uniformada portando na punta dunha variña unha bandeira colorida como as de Kurosawa e  dirixíndose a eles nunha koiné pouco comprensible, é hoxe un fenómeno abafante en moitas das cidades que se entregaron á  aparencia do turismo.

Nalgún caso, como no da nosa cidade difusa, o abandono dos sectores produtivos e a excesiva atención á masificación turística ameazan con converter o anaco verde do noroeste peninsular nun parque temático para peregrinos xacobeos, bañistas e gastrónomos, habitado por vellos e camareiros, uns poucos en Citröen e outro mangadiño en Inditex. Os medios anuncian o  récord de ocupación hoteleira, os millóns de visitantes por aquí e os outros millóns por alá, o espectacular aumento de contratos temporais e mal pagos. Datos tan enganosos como a aparencia automobilística nas “cunetas” dos torreiros festivos; coidas que a aldea reviviu, ilusión, o campo da festa está baleiro; só hai coches.

Desculpade a digresión. O caso é que fun ver as floridas alfombras das ribeiras do Tea e topeime coa agoniante presión dos obsesivos viaxeiros intercontinentais. En grupos de cincuenta baixaban dos autobuses, desenfundaban os móbiles, púñanse na fileira e veña dálle, e veña dálle. Dáme que, como lle sucede aos “intercontinentais” cos monumentos, estes non tiveron tempo de ver as alfombras.

A diferenza só estaba no estrato social. Popular en Ponteareas; de clase media recortada os  “guiris intercontinentais”.

Martes 27 de xuño de 2017


Ningún comentario:

Publicar un comentario