Convidoume
o activo e sempre xentil Uxío-Breogán Diéguez
a participar no curso de verán da UdC Memoria
e cidadanía democrática. Así que aproveitei para visitar un amigo e asistir
ás dúas xornadas. Gorentosas e farturentas ambas.
O
primeiro día rematou cun paseo polos sitios coruñeses de memoria e o simbólico,
á vez que emotivo, acto de apertura do
ruinoso cárcere acochado na valgada da torre herculina para deixar paso a unha
pequena representación das persoas que alí foron privadas de liberdade durante
a última ditadura. Unha memoria que cómpre recuperar. Outros lembramos algún
día de Nadal no que, dende os outeiros próximos, na actualidade achanzados
baixo moles construcións, enviabámoslle o noso agarimo e solidariedade aos
compañeiros encarcerados, tamén no chamado período democrático, e como nunha
das ocasións baixamos a rebolos encirrados polas porras policiais.
Chamoume
especialmente a atención a achega presentada pola profesora Sara Carou sobre o
revisionismo inspirado por poderosos sectores sobre a represión franquista en
calquera da tres formas que sinalou, en especial a de “trivialización”, a cousa
non foi para tanto, ou a aberta “negación”, foi unha guerra e cometéronse
excesos nos dous bandos, aínda que nalgúns lugares, como entre nós, só houbese
un, e noutros territorios non se queira
distinguir entre o que foi represión programada e decidida polos mandos da
sublevación (as ordes de Mola non deixan lugar a ningunha dúbida) do que foron
asasinatos incontrolados que o goberno da República intentou evitar. Mesmo
podemos observar e sospeitar que en privado
os brotes da fase apoloxética, de “xustificación” da represión., son
máis frecuentes do que coidamos.
Acae
a reflexión da profesora ante a pretendida equidistancia coa que se pretende
equiparar as accións e consecuencias dos sublevados contra o réxime democrático
coas das persoas leais á República e defensoras da mesma.
Nalgún
caso retrotraéndose á folga xeral de outubro de 1934, pero non facendo o mesmo
coa “sanjurjada” de agosto de 1932, poñendo en cuestión o resultado democrático
das eleccións de febreiro ou insistindo no ambiente de terror no que vivían os
católicos para xustificar actitudes como as da denominada Dereita Galeguista risco-filgueiriana.
Este
razoamento revisionista inspira a corporación
da recente creación administrativa, non lexitimada polo corpo electoral, de
Cerdedo- Cotobade, a pretensión de equiparar a quen provocou unha ditadura de
corenta anos con quen defendeu os dereitos e as liberdades democráticas homenaxeando
a “todas as vítimas”, terxiversando o feito de que todas as persoas asasinadas
no territorio galego defendían as liberdades e que todas as que morreron no
campo de batalla son vítimas do golpe de Estado de xullo de 1936, e ocultándose
baixo a aparencia dunha homenaxe “neutral”, unha neutralidade que equipara vítimas
e verdugos. Quizais facilite a comprensión desta proposta lembrar o xuízo
contra o historiador Dionisio Pereira auspiciado pola familia dun alcalde
franquista considerado como un dos responsábeis da barbarie na localidade.
Lembrounos
tamén, de xeito acaído, a profesora Carou que deberiamos coidar un pouquiño a
linguaxe e na vez de referirmos aos asasinos co eufemismo xurídico de
vitimarios, deberiamos referirnos a eles como o que na realidade foron.
Venres, 30 de xuño de 2017
Ningún comentario:
Publicar un comentario