martes, xullo 11, 2017

O lume de Feijoo

Foto: Xoaquín/Libraida

Regresa P. Feijoo cos protagonistas da súa primeira novela, Mariña e Simón, dous personaxes cribles tanto na súa vulgaridade  diaria como no dinamismo heroico. Ela, unha licenciada en Historia da Arte, un chisco malhumorada e moi mandarica, guapa e decidida. Simón, un arquitecto rexoubeiro e atrevido só para ir detrás de Mariña, ata o memento xusto en que a ten que salvar e que chegou tarde ao reparto de dividendos da burbulla. El, Simón, é o narrador de tres dos cinco capítulos da novela. Os outros dous, construídos sobre senllos documentos redactados por contemporáneos dos feitos, desenvolven  a trama histórica.

Os protagonistas presencian o asasinato do alcalde vigués, César Escudeiro, o día mesmo da festa da Reconquista e cando este, nun atrevemento propio dun ególatra, vai representar  o mesmísimo Vázquez Varela. O rexedor está enleado nunha trama urbanística na que tamén participan outros membros da elite viguesa integrantes da Confraría do Cristo da Vitoria.

Dicía onte que non se trata dunha novela histórica senón dunha novela que emprega material histórico. Por fortuna, Os fillos do lume nunca perde o ton do relato de ficción, a diferenza  dalgúns bastante frecuentes na literatura galega que se moven nos terreos lamacentos da indefinición e nin son novela nin tampouco historia. Non son novela porque a trama ficcional é débil  e desatendida por centrarse na descrición exhaustiva do momento histórico ou de detalles marxinais (vestimentas, dicires, instrumentos, vexetación...) e non son historia porque non empregan nin as técnicas nin o aparato crítico e bibliográfico propio desta disciplina. Fican no terreo de ninguén.

Insiste Pedro Feijoo nunha literatura de diálogos rápidos,espelidos, enxeñosos, de acción e divulgación histórica coa manifesta intención de gañar lectores para a literatura, e para a literatura galega. Para iso retorna ás claves da súa primeira novela Os fillos da auga (Xerais, 2012), que en certa medida continuou con A memoria da choiva (Xerais, 2013) afastándose do exceso histriónico de Morena, perigosa e románica (Xerais, 2015).

Que prenda o lume lector.


Xoves,6 de xullo de 2017

Ningún comentario:

Publicar un comentario