Fragmentos do muro certificado para a súa venda,
agosto de 1991
|
Imaxinen
vostedes que, por un casual ben merecido, o Celta elimina ao United no seu
campo, no “teatro dos soños” de Old
Trafford. Imaxinen vostedes que o noso equipo chega á final do 24 de maio no Friends Arena de
Estocolmo. Imaxinen vostedes que o partido e maila prórroga rematan con empate
(non é preciso imaxinar a canto). Imaxinen vostedes que na primeira quenda de
penaltis seguen empatados en acertos e fallos. Imaxinen vostedes que o
contrario fallou un penalti e tócalle ao Gato de Catoira replicar. Imaxinen
vostedes que mete o balón e o Celta é campión.
Non
sei se agora o permiten pero poden imaxinar a xogadores e seareiros coas
tesoiras na man para cortar uns anacos da rede, outros arrincando pedazos de
céspede, todos gardando camisolas, bufandas, instrumentos de ruído diverso,
obxectos do máis estraño, que dende ese momento adquirirían o valor santificado
dunha reliquia. No seu retorno á casa uns colocarán o obxecto glorificado nunha
peaña, outros enmarcarano ou procurarán solucións diversas para a súa
conservación. Mesmo o máis avisados farán recollida de material para logo
comerciar.
Supoño
que en Berlín seguen vendendo insignias, gorros e outros obxectos simbólicos, (sospeito
que gran parte deles falsos) dos exércitos da RDA e soviético, do PCUS ou do
SED, pero a gran reliquia era un anaquiño do “Berliner Mauer”. Seguro que hai anacos do mesmo en
miles de casas de calquera afastada parte do mundo, cando menos do
euroamericano occidental, tamén no Xapón; non sei se os hindús ou chineses
tiveron ese interese.
Unha teima
semellante, só que máis cara, é a de pagar cantidades astronómicas por obxectos
que pertenceron a figuras famosas, sobre todo da música e do cinema (un anaco
do cabelo de M. Jagger ou Elvis Presley, un dente ou o váter de John Lennon, un
vestido de Marilyn ou un pano usado de Scarlett Johansson) aínda que tamén da
política como a dentadura, por suposto a postiza, de W. Churchill.
Claro que estas
manías veñen de lonxe. Quen a armou boa foi Xelmírez que por engrandecer a súa
Compostela, e a si mesmo, enfrontouse con Braga e encirrou a escisión da
Gallaecia histórica. O certo é que o bispo argallante, hoxe estamos ben lonxe
de interpretar a súa figura coa benevolencia de Castelao, Otero e os demais da
xeración Nós, roubou, ou ordenouno,
algunhas das reliquias máis valiosas da sé metropolitana bracarense, cun
valor económico e simbólico cando menos semellante ás mencionadas máis arriba. Os
restos de San Cucufate, San Frutuoso e, posiblemente, tamén de Santa Susana
desapareceron, con nocturnidade e aleivosía, dos lugares onde estaban
depositados para, cando menos en parte, trasladalos a Compostela. Setecentos
anos máis tarde a sensibilidade galega do cardeal Quiroga Palacios empurrouno a
devolvelos, cando menos os de San Cucufate.
Ata a culta
burguesía europea estivo enganchada ao mito reliquiario. Cóntanos Stefan Zweig
no seu O mundo de ontem que cando demoleron o “Burgtheater”, outro
“teatro dos soños”, vienés onde se escoitaron por primeira vez as mozartianas Vodas
de Figaro, “toda a sociedade vienense esteve reunida nas
suas salas, solene e comovida como num funeral; mal o pano caiu, todos se
precipitaram para o palco, com o objetivo de, pelo menos, conseguir trazer para
casa, como relíquia, uma lasca de tábuas sobre as quais tinham atuado os seus
artistas queridos e, muitas décadas depois, ainda era possível ver, em dúzias
de casas burguesas, esses insignificantes pedacinhos de madeira guardados em
preciosos escrínios, como se guardam na igreja os pedacinhos da Santa Cruz”.
Venres, 5 de maio de 2017
Ningún comentario:
Publicar un comentario